آلو

در فرآیند خشک کردن هوای سنتی آلو خوانسار دچار آسیب اکسیداتیو، قهوه ای شدن، از دست دادن طعم و انقباض می شود که منجر به کاهش کیفیت حسی و تغذیه ای محصولات می شود.

برای بهبود کیفیت محصول و کاهش زمان خشک کردن، آبگیری اسمزی می تواند یک روش سودمند برای خشک کردن آلو باشد.

این یک پیش تصفیه برای میوه ها و سبزیجات قبل از خشک کردن و سایر پردازش های گرمایی مانند کنسرو کردن، انجماد و حداقل پردازش است زیرا آبگیری اسمزی رطوبت محصول را کاهش نمی دهد.

آلو

هدف از این مقاله بررسی ویژگی های فیزیکی، فواید سلامتی، خواص تغذیه ای و آنتی اکسیدانی آلو است.

با توجه به انواع شناخته شده آلو، تعجب آور نیست که این آلو دارای میراث و مکان های مختلف در سراسر جهان است.

عمل کشت از دوران ماقبل تاریخ انجام شده است، شاید طولانی تر از هر نوع میوه ای به جز سیب. اولین داده های شناخته شده آلو می گوید که آلو منشاء چین، 470 سال قبل از میلاد است.

تصور می‌شود که آلوهای اروپایی حدود دو هزار سال پیش کشف شده‌اند که منشأ آن در نواحی نزدیک اروپای شرقی یا آسیای غربی است.

در دوران روم باستان، 300 نوع آلو اروپایی ذکر شده است. زائران آلوهای اروپایی را در قرن هفدهم به آمریکا معرفی کردند. آلوهای ژاپنی در واقع از چین به جای ژاپن منشا گرفته اند.

200-400 سال پیش به ژاپن معرفی شد و از آنجا در سراسر جهان منتشر شد. آلو ممکن است یکی از اولین میوه هایی باشد که توسط انسان اهلی شده است.

قایای آلو در محوطه های باستانی عصر نوسنگی به همراه زیتون، انگور و انجیر یافت شده است. امروزه آلو در تمام کشورهای آب و هوای معتدل دنیا کشت می شود.

اروپا ابتدا آلوی اروپایی را پرورش داد، آمریکا ابتدا آلوی آمریکایی را پرورش داد، آسیای جنوبی آلوی گیلاس را کشت، و آسیای غربی آلو دامسون را پرورش داد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *