پودر زغال کرتاکالر موجب بازسازی پوست این فرد شد

زغال فعال یک پودر سیاه رنگ، بی بو و ریز است که اغلب در اورژانس برای درمان مصرف بیش از حد مصرف می شود و پودر زغال کرتاکالر خواص جاذب سم آن طیف وسیعی از کاربردهای دارویی و آرایشی دارد، اگرچه هیچ کدام از نظر علمی ثابت نشده است.

سوپرگرم کردن منابع طبیعی کربن، مانند چوب، زغال چوب فعال تولید می کند و پودر سیاه از جذب سموم در معده با اتصال به آنها جلوگیری می کند و بدن قادر به جذب زغال چوب نیست و بنابراین سمومی که به زغال چوب متصل می شوند بدن را در مدفوع ترک می کنند.

در این مقاله به برخی از روش‌های استفاده مردم از زغال چوب فعال، فواید بالقوه آن و وجود هرگونه خطری پرداخته می‌شود.

پودر زغال کرتاکالر

زغال فعال چیست؟
زغال چوب فعال همان ماده ای نیست که در آجرهای زغال چوب یا تکه های سوخته غذا یافت می شود.

ساخت زغال چوب فعال باعث جذب فوق العاده آن می شود و به آن اجازه می دهد به مولکول ها، یون ها یا اتم ها متصل شود و آنها را از مواد محلول حذف کند.

ساخت زغال چوب فعال شامل حرارت دادن مواد غنی از کربن مانند چوب، ذغال سنگ نارس، پوسته نارگیل یا خاک اره تا دمای بسیار بالا است.

این فرآیند «فعال‌سازی» زغال چوب را از مولکول‌های جذب شده قبلی جدا می‌کند و دوباره محل‌های پیوند را آزاد می‌کند. این فرآیند همچنین اندازه منافذ زغال چوب را کاهش می دهد و سوراخ های بیشتری در هر مولکول ایجاد می کند و سطح کلی آن را افزایش می دهد.

در نتیجه، یک قاشق چایخوری زغال فعال تقریباً مساحت سطح زمین فوتبال را دارد.

استفاده های احتمالی از زغال چوب فعال
منبع معتبر سازمان بهداشت جهانی زغال چوب فعال را برای درمان اضطراری مصرف بیش از حد یا مسمومیت تایید کرده است.

اما به دلیل خواص قوی پاک‌کنندگی سموم، برخی از طرفداران زغال چوب فعال را به عنوان درمانی برای فهرستی از شرایط در حال رشد پیشنهاد کرده‌اند.

تحقیقات قطعی و در مقیاس بزرگ کافی برای اثبات مزایای زغال فعال وجود ندارد. بسیاری از محصولات بدون نسخه (OTC) به اصول شیمیایی اولیه زغال چوب فعال برای دفاع از ادعاهای سود خود متکی هستند.