فوم سقفی در یاسوج که از آاتش سوزی پیشگیری کرد!

اکثر فوم سقفی در یاسوج که ترکیبی از جذب بالا و جرم سطحی بالایی دارند سنگین هستند. با وزن 10.5 کیلوگرم بر متر مربع یا بیشتر.

طبق NZS1170.5 هر محصول غیر سازه ای غیرقابل اتصال بالای سطح کف که توانایی سقوط را داشته باشد، اگر وزن آن 7.5 کیلوگرم یا بیشتر باشد، خطری برای زندگی انسان محسوب می شود.

صرف نظر از ارتفاعی که ممکن است در طی یک رویداد لرزه ای سقوط کند. بنابراین کاشی سقفی با وزن 8 کیلوگرم قابل قبول نیست.

AS/NZS2785:2020 مستلزم آن است که هر چیزی که بیش از 7.5 کیلوگرم وزن دارد با یک بند ثابت و به ساختار اصلی ثابت شود تا از سقوط جسم بیش از 100 میلی متر جلوگیری شود.

کاشی بریده شده به عنوان یک اتصال موثر در نظر گرفته نمی شود.

فوم

تصور افتادن یک کاشی سنگین در فضای آموزشی به وضوح غیرقابل قبول است.

علاوه بر این، کاشی‌های سنگین‌تر منجر به جرم سقف بالاتری می‌شود که بر مقدار نیروی لرزه‌ای که در سراسر سیستم تجربه می‌شود، تأثیر می‌گذارد. این به نوبه خود مستقیماً بر میزان مهار لرزه ای که سقف نیاز دارد تأثیر می گذارد.

به عبارت دیگر، کاشی های سنگین تر نیاز به مهاربندی پشتی بیشتری دارند. این منجر به هزینه اضافی می شود و می تواند منجر به مشکلات هماهنگی شود زیرا تجارت های مختلف برای فضا در پلنوم مبارزه می کنند.

اصطلاح “هیگروترم” به حرکت گرما و رطوبت در ساختمان ها اشاره دارد. در نظر گرفتن عملکرد رطوبت گرمایی در مدارس بسیار مهم است، به ویژه هنگام در نظر گرفتن سیستم های سقف زیرا بچه ها بار بخار بالایی تولید می کنند.

طراحی ضعیف می تواند منجر به تشکیل تراکم در سقف، سقف یا فضای پلنوم شود.

این تراکم می تواند درجات مختلفی از اثرات مخرب مانند کاهش کیفیت هوای داخلی، ناراحتی حرارتی، بو، انتشار میکروبی و کپک، و زوال مصالح ساختمانی ایجاد کند.