عروسی که در شب عروسی با شیلنگ گاز بخاری استاندارد کیک را برید

شیلنگ گاز بخاری استاندارد و هوا برای انتقال هوا و گازهای فشرده از نقطه ای به نقطه دیگر در کاربردهای صنعتی، پزشکی، ساختمانی و کشاورزی طراحی شده اند. این شیلنگ ها عموما از موادی مانند NBR (لاستیک نیتریل)، پی وی سی (پلی وینیل کلرید)، EPDM (اتیلن پروپیلن دیان مونومر)، PTFE (پلی تترا فلوئورواتیلن)، سیلیکون و غیره ساخته می شوند. در این شیلنگ ها برای اطمینان از ایمنی و طول عمر. آنها همچنین باید با استانداردهای مختلف ISO، اتحادیه اروپا و ایالات متحده برای ایمنی هوا و گاز مطابقت داشته باشند. شکل 1 نمونه ای از شیلنگ هوا و گاز با لایه داخلی و خارجی NBR است.

شیلنگ
شیلنگ های هوا و گاز را معمولاً می توان به شیلنگ های کم فشار و شیلنگ های فشار بالا تقسیم کرد. شیلنگ‌های فشار پایین برای گازهایی مانند استیلن، اکسیژن، مخلوط بوتان/پروپان، گاز طبیعی، گاز خنثی و غیره استفاده می‌شوند.

همانطور که از نام آن پیداست، شیلنگ های هوا و گاز برای جابجایی رسانه های گازی مانند هوای فشرده، پروپان استیلن و غیره استفاده می شوند. دانستن و درک نوع رسانه شما هنگام انتخاب مواد و مشخصات شیلنگ برای اطمینان از عملکرد مناسب مهم است.

هوا
شیلنگ های هوا برای انتقال هوای فشرده برای سیستم های پنوماتیک استفاده می شود. این شیلنگ های هوا باید دارای استحکام بالایی برای تحمل فشارهای بالا باشند تا از نشتی و آسیب جلوگیری شود. علاوه بر این، گاهی اوقات روان کننده های مبتنی بر روغن به هوای فشرده برای عملکرد روان تجهیزات اضافه می شود. بنابراین، این شیلنگ های هوا نیز باید در برابر روغن مقاوم باشند. برای کنترل فشار بالا و روان کننده های مبتنی بر روغن، لاستیک انتخاب مواد رایج برای شلنگ هوا است.

با این حال، در کمپرسورهای بزرگ، مولکول های هوا اغلب با یکدیگر برخورد می کنند و گرما تولید می کنند. این می تواند باعث گرمای بیش از حد شود که می تواند شیلنگ های لاستیکی را تخریب کند که باعث کاهش عمر مفید شلنگ و ایجاد نگرانی های ایمنی می شود. بنابراین، برای کاربردهای دمای بالا، باید از شیلنگ فلزی موجدار استفاده شود. این شیلنگ های فلزی موج دار گرمای اضافی را به سرعت دفع می کنند و به خنک شدن محیط کمک می کنند.

گاز
در تاسیسات صنعتی، گازهایی که منتقل می شوند ممکن است سمی و/یا قابل اشتعال باشند. چنین برنامه هایی باید توجه ویژه ای به انتخاب نوع مناسب شلنگ و اتصالات آنها داشته باشند. شیلنگ های گاز باید نشتی و مقاوم در برابر شکستگی باشند. قضاوت نادرست در مورد مواد شلنگ، فشار مورد نیاز و اتصالات ممکن است منجر به خرابی شلنگ شود که در چنین تاسیساتی می تواند بسیار خطرناک باشد.

مواد