بطری های پلاستیکی که قابل تبدیل شدن به جدیدترین وسایل پلاستیکی اشپزخانه هستند!

پریر و اویان در همان زمان از اقیانوس اطلس عبور کردند و شور و شوق آب بطری پلاستیکی را به راه انداختند. PepsiCo سرانجام به تجارت آب پیوست و آکوافینا را در سال 1994 معرفی کرد.

کوکا و دانسانی در سال 1999 دنبال شد. هر دو برند از آب لوله کشی تصفیه شده استفاده می کنند. بر اساس داده های شرکت بازاریابی نوشیدنی که توسط وال استریت ژورنال منتشر شده است، بین سال های 1994 تا 2017، فروش آب در ایالات متحده 284 درصد رشد داشته است.

الیزابت رویت در کتاب خود اموزش یاخت جدیدترین وسایل پلاستیکی اشپزخانه با استناد به داده‌های موسسه بازیافت ظروف گزارش می‌دهد که بین سال‌های 1960 تا 1970، هر فرد به طور متوسط سالانه بین 200 تا 250 نوشیدنی بسته‌بندی شده می‌خرد. او اضافه کرد که بیشتر این خریدها شامل بطری های قابل شارژ بود.

بر اساس داده های گزارش روند بسته بندی جهانی Euromonitor International که در سال 2017 توسط گاردین منتشر شد، از سال 2017، در مقیاس جهانی، در هر دقیقه یک میلیون بطری پلاستیکی نوشیدنی در تولیدی ظروف پلاستیکی تولید می شد. طبق گزارش انجمن صنعت پلاستیک، امروزه بطری ها و شیشه های پلاستیکی حدود 75 درصد از وزن ظروف پلاستیکی را در ایالات متحده تشکیل می دهند.

رامانی نارایان، استاد مهندسی شیمی در دانشگاه ایالتی میشیگان، هشدار می‌دهد که تمرکز کامل روی تعداد و استفاده بیش از حد از بطری‌های پلاستیکی به معنای از دست دادن اصل مشکل است.

او می گوید: «استفاده بیش از حد از ظرف یکبار مصرف میوه وجود دارد که باید محدود شود. اما مشکل استفاده نادرست از بطری ها در پایان عمر آنهاست. موضوع بازیابی محصول و مشوق‌های بازیافت و تعهد از سوی تنظیم‌کننده‌ها و همچنین صاحبان برندها به استفاده از بطری‌هایی است که حداقل 50 درصد پلاستیک بازیافتی دارند. یا 60 درصد آنها این تعهد را انجام نمی دهند.»

زندگی جدید برای بطری ها
با کاهش تمرکز مردم بر بحران زباله های پلاستیکی، جهان مملو از راه حل هایی برای بطری ها است. به طور کلی، آنها به دو دسته تقسیم می شوند: تلاش برای کاهش استفاده از بطری های پلاستیکی و تلاش برای یافتن راه های جدید برای مقابله با بطری ها پس از دور ریختن.

 

  • منابع:
  1. How the plastic bottle went from miracle container to hated garbage
  • تبلیغات:
  1. تغییرات اساسی در دکور منزل با کاغذ دیواری
  2. دستاورد های مهم بشری با جیوه
  3. سنجدی که در گرم ترین نقاط دنیا خشک نمی شود
  4. روش اصلی اضافه کردن ضد یخ به موتور خودرو