با سویا برای دان مرغ رشد مژه های خود را چند برابر نمایید

جلبک ها همچنین انباری از مواد معدنی و ویتامین ها هستند. میزان آلفا و بتا کاروتن در جلبک های قهوه ای و قرمز 2-7 میلی گرم در 100 گرم DM است.

مقدار ویتامین C در این دو گونه جلبک بین 50-300 میلی گرم در 100 گرم DM متغیر است (7). از سوی دیگر، براتوا و گانوسکی از جلبک های دریای سیاه (مخلوطی از Cystozeria barbata، Ulva lactuca و Zostera nona) در نسبت های 1، 2 و 4 در مطالعه مرغ تخمگذار خود استفاده کردند.

برای تهیه ی سویا برای دان مرغ ابتدا تمامی مواد مورد نیاز را با یکدیگر میکس می نمایند و سپس در بسته بندی های مخصوصی قرار می دهند.

سویا

میزان تخمک گذاری در گروه 2 درصد نسبت به گروه کنترل 7/22 درصد افزایش یافت و میزان کلسیم و منیزیم در پوسته تخم مرغ و ویتامین A، E و بتاکاروتن در زرده تخم مرغ نیز بیشتر بود.

اعتقاد بر این است که آزمایشات با جلبک ها در افزایش سطوح EPA و DHA موفقیت آمیز است، اما مطالعات بر روی عملکرد حیوانی و پارامترهای اکسیداسیون در محصولات به دست آمده برای تمرکز بر این نقاط کافی نیست.

حشرات منابع پروتئینی با کیفیت بالا برای انسان و حیوانات هستند.

در مقایسه با کنجاله سویا، نخود فرنگی دارای پروتئین کم (NRC، 2001) و محتوای نشاسته بالایی است (4). پروتئین خام در کنجاله سویا بین 45-55 درصد است. پروتئین خام نخود فرنگی 25.1 درصد است.

سطوح ADF (9.1٪) و NDF در نخود (18.5٪) بیشتر از کنجاله سویا (6.1٪ و 10.0٪) است.

محتوای انرژی متابولیک این دو ماده غذایی یکسان است (3.42 Mcal/kg). سطح کلسیم و فسفر در نخود فرنگی 0.12% و 0.46% و در کنجاله سویا 0.38% و 0.78% است.

در مطالعه ای که به بررسی اثر نخود بر روی مرغ های چند لایه (6) انجام شد، مشخص شد که افزودن بیش از 500 گرم به ازای هر کیلوگرم نخود به خوراک مخلوط به جای کنجاله سویا بر عملکرد روزانه و وزن تخم مرغ تأثیری ندارد، اما افزایش مصرف خوراک؛ در عین حال اظهار داشتند که این ماده تاثیری بر معیارهای کیفی تخم مرغ ندارد.

ترکیب مواد مغذی حشرات به محیط رشد و شرایط رشد و همچنین مراحل زندگی آنها بستگی دارد.

به عنوان مثال، هنگامی که محتوای متیونین لارو مگس خانگی در فضولات طیور رشد می کند، در باقی مانده های گیاهی مختلف یافت می شود.