اثر تکنولوژی بر لباس بافتنی

پیشرفت تکنولوژی مسیر تاریخ بشر و همچنین نحوه زندگی ما را تغییر داده است. به عنوان مثال، توسعه فناوری بافندگی در کنار بسیاری از تغییرات اجتماعی-اقتصادی و سیاسی، ارزش های اجتماعی و جهان بینی مردم را تغییر داده و شکل داده است.

به منظور درک اهمیت و تأثیر اجتماعی لباس بافتنی، این مقاله بر چگونگی ایجاد معنای اجتماعی از طریق بافتنی و مصنوعات بافتنی از دیدگاه‌های مختلف، از جمله وضعیت طرز تهیه کیک ساده وانیلی در قابلمه اجتماعی لباس بافتنی، رابطه بین لباس بافتنی و جنسیت، تأثیر سلامت جسمانی و ورزش در بافندگی، و پانسیاسی شدن بافندگی.

در نیمه اول قرن بیستم، لباس‌های بافتنی  عمدتاً در خانه ساخته می‌شد و این محصولات بافتنی دست‌ساز که به استفاده‌کننده داده می‌شد، اغلب به عنوان کالاهای ارزان قیمت تلقی می‌شدند.

با این حال، به دلیل مدرن شدن، پیشرفت تکنولوژی و اختلال در جنگ، دموکراتیزه کردن لباس بافتنی پرورش و پرورش یافت و صنعت بافندگی از صنعت مردانه به زنان تحت سلطه تغییر یافت.

در حالی که سرگرمی بافتنی ارزش ها و موقعیت سنتی زنان را در خانواده تجسم می بخشید، ظهور لباس بافتنی زنان در طول جنگ ها نشان دهنده غنای مشارکت اجتماعی آنها بود.

پس از جنگ جهانی دوم،قهوه برای لاغری شکم و پهلو به سلاحی سیاسی-اجتماعی برای بیان ایدئولوژی های اجتماعی از طریق تجلی و رهایی جنبش آزادی زنان تبدیل شد.

علاوه بر جنبش فمینیستی، آگاهی سلامت نقش مهمی در ایجاد لباس یا لباس زیر داشت، فعالیت‌های تفریحی مانند شنا منجر به تغییر لباس شنای زنان شده بود و محبوبیت ورزش تقاضای مصرف‌کنندگان را برای لباس‌های غیررسمی و لباس بافتنی کاربردی افزایش داد.

قدیمی ترین پارچه بافتنی را می توان به 256 قبل از میلاد در مناطق عربی ردیابی کرد. از پارچه‌های بافتنی اولیه برای محافظت و گرما استفاده می‌شد.

از زمان اختراع بافندگی، اکثر مردم معتقدند که بافتنی اغلب با خانواده و زنان – به ویژه زنان مسن تر مرتبط است. شومیز یقه کراواتی فعالیت های بافتنی اغلب به عنوان عشق و ارادت زنان به خانواده با بافتن اقلام مختلف برای اعضای خانواده مانند جوراب نوزاد، دستکش، روسری و سایر لباس های ارزان قیمت تلقی می شود.

با این حال، از کاوش عمیق اهمیت اجتماعی، این نوع ادراک می تواند سوگیری و ذهنی باشد. هنگامی که بافتنی فراتر از مراحل اولیه فرآیند و اشکال اولیه ساده است، پیچیدگی لباس بافتنی و تکنولوژی در تمام سطوح معنای اجتماعی گسترش می یابد.

همراه با یک سری درگیری های تاریخی، تغییرات و براندازی، فراز و نشیب بافتنی که نه تنها نشان دهنده توسعه فناوری است، بلکه دارای اهمیت اجتماعی، تاریخی و فرهنگی است.

 

  • منابع:
  1. Journal of Textile Science & Fashion Technology – JTSFT
  • تبلیغات:
  1. تولید محصولات ارگانیک ایده ای برای پولدار شدن در روستا
  2. تاریخچه پیدایش خیارشور
  3. کت از شما در برابر سرما محافظت میکند
  4. طراحی و دوخت لباس نوزادی